سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
یادگار انقلاب
انقلاب اسلامی
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :6
کل بازدید :122109
تعداد کل یاد داشت ها : 134
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 4:23 ع
درباره
استاد ربیع صادقی[0]

کارشناس ارشدعلوم قرآن و حدیث تدبیر,عدالت,آزادی را سرلوحه خویش قرار داده ام با خدای متعال عهد بسته ام در راه خدمت به ملت ایران اسلامی شهیدوار جان خویش را در طبق اخلاص بگزارم و بگویم خدایا تو شاهد باش.
ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
امکانات دیگر
استاد ربیع صادقی

کوزه‌گری بود که کوزه و کاسه لعابی می‌ساخت. خیلی هم مشتری داشت. این کوزه‌گر یک شاگرد زرنگ داشت. چون کوزه‌گر شاگردش را خیلی دوست داشت و از یاد دادن به او کوتاهی نمی‌کرد. چند سال گذشت و شاگرد تمام کارهای کوزه‌گری و کاسه‌گری را یاد گرفت و پیش خودش فکر کرد که حالا می‌تواند یک کارگاه جدا درست کند. به همین جهت بهانه گرفت و به استادش گفت: «مزد من کم است.» کوزه‌گر قدری مزدش را زیاد کرد ولی شاگرد باز هم راضی نشد و پس از چند روز گفت: «من با این مزد نمی‌توانم کار کنم.» کوزه‌گر گفت: «آیا در این شهر کسی را می‌شناسی که از این بیشتر به تو مزد بدهد؟» شاگرد گفت: «نه! نمی‌شناسم ولی خودم می‌توانم یک کوزه‌گری باز کنم.» کوزه‌گر گفت: «بسیار خب، ولی بدان من خیلی زحمت کشیدم تا کارهای کوزه‌گری را به تو یاد دادم، انصاف نیست که مرا تنها بگذاری.» شاگرد گفت: «درست است ولی دیگر حاضر نیستم اینجا کار کنم.» کوزه‌گر گفت: «بسیار خب، حالا بیا شش ماه هم با ما بساز تا یک شاگرد پیدا کنم.» شاگرد گفت: «نه! حرف مرد یکی است.» شاگرد رفت و یک کارگاه کوزه‌گری باز کرد و مقداری کوزه و کاسه‌های لعابی ساخت تا با استادش رقابت کند و بازار کارهای استادش را بگیرد. ولی هر چه ساخت دید بی‌رنگ و کدر است و مثل کاسه‌های ساخت استادش نیست. هر چه فکر کرد دید اشتباهی در درست کردن آنها نکرده ولی کاسه‌ها خوب نشده‌اند. بعد از فکر زیاد فهمید که یک چیز از کارها را یاد نگرفته است. پیش استادش رفت و درحالی که یکی از کاسه‌هایش دستش بود به استادش گفت: «ای استاد عزیز، حقیقت این بود که من می‌خواستم با تو رقابت کنم ولی هرچه سعی کردم کاسه‌هایم بهتر از این نشد. آیا ممکن است به من بگویی که چرا اینطور شده؟» کوزه‌گر پرسید: «خاک را از کدام معدن آوردی؟» گفت: «از فلان معدن.» استاد گفت: «درست است، گل را چطور خمیر کردی؟» گفت: «اینطور...» استاد گفت: «این هم درست، لعاب شیشه را چطور ساختی؟» گفت: «اینطور...» استاد گفت: «درست است، آتش کوره را چه جور روشن کردی؟» شاگرد گفت: «همانطور که تو می‌کردی.» استاد گفت: «بسیار خب، تو مرا در این موقع تنها گذاشتی و دل مرا شکستی. من از تو شکایت ندارم چون هر شاگردی یک روز باید استاد شود ولی اگر بیایی و یکسال دیگر برای من کار کنی یاد می‌گیری.» شاگرد قبول کرد و به کارگاه برگشت ولی دید تمام کارها همانطور مثل همیشه است. یک سال تمام شد. شاگرد پیش استاد رفت. استاد گفت: «حالا که پسر خوبی شدی بیا تا یادت بدهم.» استاد رفت کنار کوره و به شاگردش گفت: «کاسه‌ها را بده تا در کوره بچینم و خوب هم چشمانت را باز کن تا فوت و فن کار را یاد بگیری.» استاد کاسه‌ها را از دست شاگرد گرفت و وقتی خواست توی کوره بگذارد چند تا فوت محکم به کاسه‌ها کرد و گرد و خاکی را که از آنها بلند شد به شاگردش نشان داد و گفت: «همه حرف‌ها در همین فوتش هست. تو این فوت را نمی‌کردی.» شاگرد گفت: «نه، من فوت نمی‌کردم ولی این کار چه ربطی به رنگ لعاب دارد؟» استاد گفت: «ربطش اینست، وقتی که این کاسه‌ها ساخته می‌شود چند روز در کارگاه می‌ماند و گرد و خاک روشان می‌نشیند. وقتی چند تا فوت کنیم گرد و غبار پاک می‌شود و رنگ لعاب روی آن روشن و شفاف می‌شود و جلا پیدا می‌کند. حالا برو و کارگاهت را روبراه کن.




      

انالله و اناالیه راجعون
شهید بزرگوار سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، سردار فداکار اسلام و فرزند برومند ایران در راه مبارزه با گروهک تکفیری و تروریستی داعش در جوار حرم بانو زینب کبری (س) به دیدار معبود شتافت و پاداش فداکاری و خدمت صادقانه خود را دریافت کرد. اما ملت ، دولت و نیروهای مسلح را داغدار کرد. تاریخ دفاع مقدس سرشار از حماسه‌های ماندگار مردمی و قدرت فرماندهی سردار همدانی بود که شهادت به حق زیبنده و شایسته او بود. اینجانب شهادت این فرمانده دلاور را به فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران بخصوص خانواده معزز آن شهید والامقام تسلیت می‌گویم. برای آن مجاهد خستگی‌ناپذیر علو درجات و برای بازماندگان محترم شکیبایی و اجر الهی مسئلت می‌کنم.
ربیع صادقی




      

12:41

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در مقایسه با رقیب خود از تفاهم و وحدت خوبی برخوردارند،گفت: در برخی مواقع برای رسیدن به وحدت حداکثری لازم است از حق خود بگذریم. شخصا تا آنجا که توانسته‌ام کوتاه آمده‌ام البته کوتاه آمدن به این معنا نیست که هویت اصلاح طلبی خود را به حراج بگذارم و مطمئنا هیچگاه این کار را نخواهم کرد.

دکتر محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مازندران با تبریک عید سعید غدیر و گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان فاجعه منا ،گفت: جمهوری اسلامی ایران مطمئنا از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک خود برای پی بردن به علت فاجعه منا استفاده خواهد کرد و برخی کارشکنی‌هایی که از سوی مقامات عربستان صورت می‌گیرد نمی‌تواند مانعی برای کشف حقیقت باشد.
وی ادامه داد: از دست دادن  تعدادی از هموطنان عزیزمان در مناسک حج غم بسیار سنگینی است که شاید تا مدتها از یادها نرود ولی باید به مسئولان دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها فرصت داد  که با جدیت و ملاحظه همه جوانب و با همکاری دیگر کشورهای اسلامی  درباره فاجعه منا گزارشی جامع تهیه کنند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مازندران  در همه بخشها دارای پتانسیل‌های فروانی است ،خاطرنشان کرد: ظرفیتهای بالقوه‌ای که در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی،گردشگری و آموزش عالی در استان مازندران وجود دارد می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور موثر باشد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از پتانسیل‌های عظیم مازندران به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی با اشاره به رای 60 درصدی استان مازندران به دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ،گفت: استان مازندران پیشتاز تفکر اصلاح طلبی در کشور است مردم این استان هم مومن و متعهد به ارزش‌های اسلامی و هم طرفدار تفکر اصلاح‌طلبی هستند، هر چند عده‌ای می خواهند بگویند مردم مازندران علاقه‌ای به تحول خواهان ندارند ولی میزان آرای دکتر روحانی در استان مازندران نشان می‌دهد نمی‌توان با زور خلاف آنچه که مردم طرفدار آن هستند به جامعه القاء کرد.
عارف تاکید کرد: مردم می‌خواهند روندی که در خرداد 92 در کشور شروع شد ادامه پیدا کند و برای استمرار این روند باید تلاش کرد.
وی با اشاره به همگرایی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان در راهبردها هیچگونه اختلافی ندارند، راهبرد اصلی اصلاح طلبان مشارکت حداکثری مردم و  کسب اکثریت مجلس است .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که نماد ادب و متانت باشد، مجلسی می خواهیم که در آن به مسئولی توهین و فحاشی نشود، مجلسی می‌خواهیم که رقیب دولت نباشد، مجلسی می‎خواهیم که نمایندگان آن در طراز ملت بزرگوار ایران باشند و مجلسی می خواهیم که در راس امور باشد.
وی با بیان اینکه انتخابات باید در یک  فضای رقابتی و عادلانه  و با حضور حداکثری مردم برگزار شود،تصریح کرد:تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در مقایسه با رقیب خود از تفاهم و وحدت خوبی برخوردارند .در برخی مواقع برای رسیدن به وحدت حداکثری لازم  است از حق خود بگذریم. شخصا تا آنجا که توانسته‌ام کوتاه آمده‌ام البته کوتاه آمدن به این معنا نیست که هویت اصلاح طلبی خود را به حراج بگذارم و مطمئنا هیچگاه این کار را نخواهم کرد.
عارف در واکنش به اظهارنظر برخی حاضرین در جلسه درباره ضرورت نقد عملکرد دولت تدبیر و امید ،گفت: باید در نقد عملکرد دولت جانب انصاف را رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی روی کار آمد البته بعد از برگزاری انتخابات مجلس فرصت خوبی است کارنامه عملکردی دولت در حوزه‌های مختلف در بوته نقد منصفانه قرار بگیرد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران خواست با هماهنگی با شخصیت های اصلاح طلب استان در شناسایی نیروهای توانمند و متخصص برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس تلاش کنند.
در ابتدای این دیدار برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران گزارشی از روند شکل گیری شورای هماهنگی در استان و برنامه های راهبردی این شورا برای انتخابات مجلس ارائه کردند.اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران ضمن تقدیر از رویکرد اخلاقی دکتر عارف از وی خواستند در انتخابات مجلس حضور پیدا کند.
دکتر گل‌علی‌زاده دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی مازندران نیز گزارش جامعی از چالش‌های پیش روی استان مازندران ارائه کرد.




      

در هفته های آینده عرصه سیاسی کشور برای شروع یک کارزار جدی انتخاباتی آماده می شود . انتخابات مجلس دهم از آنجا که پس از رویداد حماسی خرداد 92 و قدرت یافتن دوباره ی جریانات اصلاح طلب و در شرایطی که طیف اکثریت مجلس نهم از نامزدهای رقیب دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نموده و با اهداف و برنامه های دولت جدید همراه نیست از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است . 

از یک سو اصلاح طلبان در تلاشند تا با برنامه ریزی و هماهنگی های مورد نیاز ؛ اکثریت صندلی های مجلس را به دست آورند و بدینوسیله شرایط لازم را برای تقویت دولت و تسهیل مسیر آن برای اجرای اصلاحات مورد نظر مردم افزایش دهند و از سوی دیگر اصولگرایان نیز مصمم هستند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند حاکمیت خود بر مجلس آینده را تداوم بخشند. 

بدیهی است که میدان سیاست در روند طبیعی خود ؛ عرصه رقابت میان عناصر سیاسی است که در پی آن گروهی اکثریت می یابند و گروهی دیگر در جایگاه اقلیت قرار می گیرند ؛ جابجایی جایگاه اکثریت و اقلیت در این فضای رقابتی هیچگاه به منزله حیات و مرگ سیاسی نیست و اگر جریانات سیاسی موفقیت در یک رقابت انتخاباتی را به منزله حیات ؛ و شکست در آن را مرگ سیاسی خود تلقی نمایند ممکن است ابزارهای حتی نامشروع و غیرقانونی را برای ادامه ی بقا و جلوگیری از مرگ خود مورد بهره برداری قرار دهند و لذا موجبات پیدایش یک زورآزمایی سیاسی سالم ؛ قانونی و باطراوت را در جامعه از بین ببرند و به جای " رقابت " به " جنگ " با یکدیگر بپردازند و باعث عدم برآورده شدن خواسته ها و نیز عدم تحقق حاکمیت اراده واقعی مردم گردند. 

هم اکنون می توان دو گرایش برای ورود به انتخابات مجلس دهم را  در جریان اصولگرا پس از ناکامی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری تشخیص داد ؛ یک گرایش به عناصر معتدل ‍؛ معقول و آگاه به لوازم رقابت سیاسیِ قانونمندِ جریان یاد شده تعلق دارد که با توجه به رویکرد امیدوارانه مردم به اهداف و آرمانهای دولت تدبیر و امید که توسط دکتر روحانی و حامیان دولتش نمایندگی می شود ؛ انتظار ندارند که اکثریت قاطع خود در مجلس نهم را تکرار نمایند و در اندیشه سامان دهی اقلیتی قدرتمند در مجلس دهم هستند. 

اما گرایش دیگری نیز در جریان اصولگرا با دامنه دربرگیری عناصر افراطی این طیف دیده می شود که از نظر آنان نتیجه انتخابات مجلس دهم تنها به دو گزینه ی حیات و مرگ سیاسی شان محدود می شود و لذا برای ادامه بقا ؛ بهره برداری از هر اهرم و ابزاری را مجاز می دانند. تهدید های پیاپی به رد صلاحیت اصلاح طلبان ؛ حملات شدید به دولت ؛ تلاش برای افزایش توقعات مردم از دولت ؛ مطالبه ی استمرار تندروی در سیاست خارجی ؛ تشکیک در توافق هسته ای علیرغم حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان ؛ کوبیدن بر طبل انشقاق سیاسی داخلی ؛ تداوم حملات به بزرگان نظام و انقلاب و واکنش هیستریک به هر گونه انتقاد از دولت سابق ؛ نشانه های نگران کننده ای از تلاش این طیف برای فتح مجلس دهم با  استفاده از اهرم های در اختیار و پایگاه هایی است که در برخی منابع قدرت دارند . گرایشی نگران کننده که در پی تبدیل عرصه رقابت انتخاباتی به میدانی بلامنازع برای خود و تحدید فضای سیاسی کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس است . 

روند افزایشی رادیکالیزه شدن مواضع طیف تندرو موجب حساسیت و پیچیدگی شرایط سیاسی کشور می شود . این واقعیت ؛ وظایف حامیان دولت را دوچندان می سازد .

 " هوشیاری و رفتار مدبرانه ی این نیروها و تلاش در آرام سازی فضا و سلب زمینه بهانه جوییها یک رسالت و مسئوولیت ملی و انقلابی است . در چنین شرایطی انتظار برخورد مسوولانه نسبت به اهداف و برنامه های دولت و رعایت حساسیت ها و توجه به ظرفیت های موجود توسط اصلاح طلبان و حامیان دولت انتظار زیادی نیست.
مطالب مرتبط
در هفته های آینده عرصه سیاسی کشور برای شروع یک کارزار جدی انتخاباتی آماده می شود . انتخابات مجلس دهم از آنجا که پس از رویداد حماسی خرداد 92 و قدرت یافتن دوباره ی جریانات اصلاح طلب و در شرایطی که طیف اکثریت مجلس نهم از نامزدهای رقیب دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نموده و با اهداف و برنامه های دولت جدید همراه نیست از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است . 

از یک سو اصلاح طلبان در تلاشند تا با برنامه ریزی و هماهنگی های مورد نیاز ؛ اکثریت صندلی های مجلس را به دست آورند و بدینوسیله شرایط لازم را برای تقویت دولت و تسهیل مسیر آن برای اجرای اصلاحات مورد نظر مردم افزایش دهند و از سوی دیگر اصولگرایان نیز مصمم هستند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند حاکمیت خود بر مجلس آینده را تداوم بخشند. 

بدیهی است که میدان سیاست در روند طبیعی خود ؛ عرصه رقابت میان عناصر سیاسی است که در پی آن گروهی اکثریت می یابند و گروهی دیگر در جایگاه اقلیت قرار می گیرند ؛ جابجایی جایگاه اکثریت و اقلیت در این فضای رقابتی هیچگاه به منزله حیات و مرگ سیاسی نیست و اگر جریانات سیاسی موفقیت در یک رقابت انتخاباتی را به منزله حیات ؛ و شکست در آن را مرگ سیاسی خود تلقی نمایند ممکن است ابزارهای حتی نامشروع و غیرقانونی را برای ادامه ی بقا و جلوگیری از مرگ خود مورد بهره برداری قرار دهند و لذا موجبات پیدایش یک زورآزمایی سیاسی سالم ؛ قانونی و باطراوت را در جامعه از بین ببرند و به جای " رقابت " به " جنگ " با یکدیگر بپردازند و باعث عدم برآورده شدن خواسته ها و نیز عدم تحقق حاکمیت اراده واقعی مردم گردند. 

هم اکنون می توان دو گرایش برای ورود به انتخابات مجلس دهم را  در جریان اصولگرا پس از ناکامی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری تشخیص داد ؛ یک گرایش به عناصر معتدل ‍؛ معقول و آگاه به لوازم رقابت سیاسیِ قانونمندِ جریان یاد شده تعلق دارد که با توجه به رویکرد امیدوارانه مردم به اهداف و آرمانهای دولت تدبیر و امید که توسط دکتر روحانی و حامیان دولتش نمایندگی می شود ؛ انتظار ندارند که اکثریت قاطع خود در مجلس نهم را تکرار نمایند و در اندیشه سامان دهی اقلیتی قدرتمند در مجلس دهم هستند. 

اما گرایش دیگری نیز در جریان اصولگرا با دامنه دربرگیری عناصر افراطی این طیف دیده می شود که از نظر آنان نتیجه انتخابات مجلس دهم تنها به دو گزینه ی حیات و مرگ سیاسی شان محدود می شود و لذا برای ادامه بقا ؛ بهره برداری از هر اهرم و ابزاری را مجاز می دانند. تهدید های پیاپی به رد صلاحیت اصلاح طلبان ؛ حملات شدید به دولت ؛ تلاش برای افزایش توقعات مردم از دولت ؛ مطالبه ی استمرار تندروی در سیاست خارجی ؛ تشکیک در توافق هسته ای علیرغم حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان ؛ کوبیدن بر طبل انشقاق سیاسی داخلی ؛ تداوم حملات به بزرگان نظام و انقلاب و واکنش هیستریک به هر گونه انتقاد از دولت سابق ؛ نشانه های نگران کننده ای از تلاش این طیف برای فتح مجلس دهم با  استفاده از اهرم های در اختیار و پایگاه هایی است که در برخی منابع قدرت دارند . گرایشی نگران کننده که در پی تبدیل عرصه رقابت انتخاباتی به میدانی بلامنازع برای خود و تحدید فضای سیاسی کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس است . 

روند افزایشی رادیکالیزه شدن مواضع طیف تندرو موجب حساسیت و پیچیدگی شرایط سیاسی کشور می شود . این واقعیت ؛ وظایف حامیان دولت را دوچندان می سازد .

 " هوشیاری و رفتار مدبرانه ی این نیروها و تلاش در آرام سازی فضا و سلب زمینه بهانه جوییها یک رسالت و مسئوولیت ملی و انقلابی است . در چنین شرایطی انتظار برخورد مسوولانه نسبت به اهداف و برنامه های دولت و رعایت حساسیت ها و توجه به ظرفیت های موجود توسط اصلاح طلبان و حامیان دولت انتظار زیادی نیست.

در هفته های آینده عرصه سیاسی کشور برای شروع یک کارزار جدی انتخاباتی آماده می شود . انتخابات مجلس دهم از آنجا که پس از رویداد حماسی خرداد 92 و قدرت یافتن دوباره ی جریانات اصلاح طلب و در شرایطی که طیف اکثریت مجلس نهم از نامزدهای رقیب دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نموده و با اهداف و برنامه های دولت جدید همراه نیست از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است . 

از یک سو اصلاح طلبان در تلاشند تا با برنامه ریزی و هماهنگی های مورد نیاز ؛ اکثریت صندلی های مجلس را به دست آورند و بدینوسیله شرایط لازم را برای تقویت دولت و تسهیل مسیر آن برای اجرای اصلاحات مورد نظر مردم افزایش دهند و از سوی دیگر اصولگرایان نیز مصمم هستند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند حاکمیت خود بر مجلس آینده را تداوم بخشند. 

بدیهی است که میدان سیاست در روند طبیعی خود ؛ عرصه رقابت میان عناصر سیاسی است که در پی آن گروهی اکثریت می یابند و گروهی دیگر در جایگاه اقلیت قرار می گیرند ؛ جابجایی جایگاه اکثریت و اقلیت در این فضای رقابتی هیچگاه به منزله حیات و مرگ سیاسی نیست و اگر جریانات سیاسی موفقیت در یک رقابت انتخاباتی را به منزله حیات ؛ و شکست در آن را مرگ سیاسی خود تلقی نمایند ممکن است ابزارهای حتی نامشروع و غیرقانونی را برای ادامه ی بقا و جلوگیری از مرگ خود مورد بهره برداری قرار دهند و لذا موجبات پیدایش یک زورآزمایی سیاسی سالم ؛ قانونی و باطراوت را در جامعه از بین ببرند و به جای " رقابت " به " جنگ " با یکدیگر بپردازند و باعث عدم برآورده شدن خواسته ها و نیز عدم تحقق حاکمیت اراده واقعی مردم گردند. 

هم اکنون می توان دو گرایش برای ورود به انتخابات مجلس دهم را  در جریان اصولگرا پس از ناکامی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری تشخیص داد ؛ یک گرایش به عناصر معتدل ‍؛ معقول و آگاه به لوازم رقابت سیاسیِ قانونمندِ جریان یاد شده تعلق دارد که با توجه به رویکرد امیدوارانه مردم به اهداف و آرمانهای دولت تدبیر و امید که توسط دکتر روحانی و حامیان دولتش نمایندگی می شود ؛ انتظار ندارند که اکثریت قاطع خود در مجلس نهم را تکرار نمایند و در اندیشه سامان دهی اقلیتی قدرتمند در مجلس دهم هستند. 

اما گرایش دیگری نیز در جریان اصولگرا با دامنه دربرگیری عناصر افراطی این طیف دیده می شود که از نظر آنان نتیجه انتخابات مجلس دهم تنها به دو گزینه ی حیات و مرگ سیاسی شان محدود می شود و لذا برای ادامه بقا ؛ بهره برداری از هر اهرم و ابزاری را مجاز می دانند. تهدید های پیاپی به رد صلاحیت اصلاح طلبان ؛ حملات شدید به دولت ؛ تلاش برای افزایش توقعات مردم از دولت ؛ مطالبه ی استمرار تندروی در سیاست خارجی ؛ تشکیک در توافق هسته ای علیرغم حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان ؛ کوبیدن بر طبل انشقاق سیاسی داخلی ؛ تداوم حملات به بزرگان نظام و انقلاب و واکنش هیستریک به هر گونه انتقاد از دولت سابق ؛ نشانه های نگران کننده ای از تلاش این طیف برای فتح مجلس دهم با  استفاده از اهرم های در اختیار و پایگاه هایی است که در برخی منابع قدرت دارند . گرایشی نگران کننده که در پی تبدیل عرصه رقابت انتخاباتی به میدانی بلامنازع برای خود و تحدید فضای سیاسی کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس است . 

روند افزایشی رادیکالیزه شدن مواضع طیف تندرو موجب حساسیت و پیچیدگی شرایط سیاسی کشور می شود . این واقعیت ؛ وظایف حامیان دولت را دوچندان می سازد .

 " هوشیاری و رفتار مدبرانه ی این نیروها و تلاش در آرام سازی فضا و سلب زمینه بهانه جوییها یک رسالت و مسئوولیت ملی و انقلابی است . در چنین شرایطی انتظار برخورد مسوولانه نسبت به اهداف و برنامه های دولت و رعایت حساسیت ها و توجه به ظرفیت های موجود توسط اصلاح طلبان و حامیان دولت انتظار زیادی نیست.ربیع صادقی

در