رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه مجلس آینده متعلق به «یک حزب و جناح» نخواهد بود، گفت که «همه از نظر دولت برابرند» و هیاتهای اجرایی انتخابات یک جناح سیاسی را تایید صلاحیت و یک جناح دیگر را رد صلاحیت نخواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسن روحانی، روز چهارشنبه، 28 مرداد، در نشست مشترک هیات دولت و استانداران تصریح کرد: «مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ این گونه نیست.» 

وی تاکید کرد که همه گروه‌ها و «دسته جات سیاسی» قانونی مورد احترام هستند و هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس «یاس» کند. 
آقای روحانی گفت: «ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند.» 

وی اضافه کرد: «مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند، بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟.» 

آقای روحانی همچنین با اشاره انتخابات پیش روی مجلس خبرگان گفت که اگر کسی تفکر دیگری غیر از این داشته باشد که «تصمیم گیر برای این کشور ملت ایران هستند... تیشه بر ریشه جمهوری اسلامی زده است.»