مشخصات نویسندگان مقاله وسواس با رویکردی میان رشته ای (علوم اعصاب، روانشناسی و معنویت درمانی)

سیدامیر یاسین احمدی - کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد
ربیع صادقی - دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم

چکیده مقاله:


وسواس ازجمله بیماری هایی است که انواع گوناگون را شامل می شود. تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از مناسک مذاهب نوظهور هم ریشه در همین وسواس دارد که اگر از آنها بپرسیم معنای این اعمال مسخره چیست می گویند که اگر آنها را انجام ندهیم خدای مذهبمان توی کمرمان میزند! ازنظر عصب شناسی علت وسواس کمبود انتقال دهنده ی سروتونین است. این ماده با شادی و نشاط معنوی و اعمالی نظیر شنا کردن و استعمال عطر زیاد می شود. در این مقاله که به شیوه ی کیفی تحلیل محتوا نگاشته شده است به بیان رویکردهای مختلف درباره ی وسواس با محوریت یکی از احادیث معتبر اصول کافی و با تأکید بر معنویت درمانی خواهیم پرداخت.

کلیدواژه‌ها:


وسواس ، روانشناسی ، معنویت درمانی ، سروتونین

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله


برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-IBSCONF01-IBSCONF01_208.html
کد COI مقاله: IBSCONF01_208

نحوه استناد به مقاله:


در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یاسین احمدی, سیدامیر و ربیع صادقی، 1393، وسواس با رویکردی میان رشته ای (علوم اعصاب، روانشناسی و معنویت درمانی)، کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا، http://www.civilica.com/Paper-IBSCONF01-IBSCONF01_208.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (یاسین احمدی, سیدامیر و ربیع صادقی، 1393)
برای بار دوم به بعد: (یاسین احمدی و صادقی، 1393)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید