abarچکیده خبر, [10.09.16 00:54]
[ Photo ]

چکیده خبر, [10.09.16 00:55]
?? دو نوع اصلاح‌طلب از زبان دبیر حزب همبستگی شاخه‌ی شهرستان دلفان؛ «اصلاح‌طلب منفعت‌طلب» و «اصلاح‌طلب واقعی»!

?? «جن‌گیری» و «هاله‌ی نور» را تدبیر و امید از میز دولت برچید!

ربیع صادقی وقتی پشت تریبون سخنرانی نشست اصلاح‌طلبان دلفان قرار گرفت تفاوت دو نوع اصلاح‌طلب را چنین برشمرد:
«اصلاح‌طلب واقعی دنبال خدمت صادقانه به مردم است و بدون منت به مردم خدمت می‌کند و این از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ اما اصلاح‌طلب منفعت‌طلب دنبال منفعت  و منافع شخصی است».
صادقی که در نشست عصر پنجشنبه 17 شهریورماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان حاضر شده بود بیان کرد:
«اصلاح‌طلبان واقعی عقلانیت‌محور هستند؛ قانون اساسی را هم قبول دارند و جریان‌محور هستند اما اصلاح‌طلبان منفعت طلب دنبال این می‌روند که هو و جنجال ایجاد کنند!».
وی تشریح کرد:
«اصلاح‌‌طلب واقعی به دنبال شایسته‌سالاری هستند و این همان کلام قرآن کریم است ولی اصلاح‌طلب منفعت‌طلب دنبال این می‌رود که به جای به‌کارگیری شایستگان از افراد غیرشایسته استفاده شود». 
صادقی گریزی به آموزش و پرورش زد و بیان کرد:
«در آموزش و پرورش هم باید شایسته‌سالاری حاکم باشد و نخبگان متدین به‌کارگیری شوند».
او به برخی موفقیت‌های دولت تدبیر اشاره کرد:
«نرخ رشد اقتصادی الان به بالای 6 درصد رسیده است در حالی که قبلاً منفی بود؛
تولید روزانه 800 هزار بشکه نفت به دو میلیون بشکه نفت رسیده است؛
کشور را دولت تدبیر از وضعیت رکود تورمی بیرون آورد؛
جن‌گیری و توهمات از میز دولت رخت بربست؛
دکتر روحانی خط قرمز را کابینه‌اش اعلام نکرد؛
هاله‌نوردیدن از دولت رخت بربست؛
دولت تدبیر تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های کشتیرانی را برداشت.».
گفتنی است نشست اصلاح‌طلبان دلفان پنجشنبه 17 شهریورماه ساعت 15 در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
برخی کنش‌گران این شهرستان نیز در این نشست شرکت نکردند زیرا برخی اختلافات ناشی از انتخابات مجلس، هم‌چنان در بین بخشی از کنش‌گران در دلفان به قوت خویش باقی است.

همراه کانال خبری چکیده خبر باشید!

https://telegram.me/chekidekhabar

چکیده خبر, [10.09.16 12:04]
?? تلنگرهای «نشست دلفان» به آموزش و پرورش لرستان!

نشست اصلاح‌طلبان دلفان با یک بیانیه‌ی پایانی، پایان یافت که بخشی از این بیانیه به آموزش و پرورش تلنگر می‌زد!
تلنگر این‌که نباید نیروهای موافق دولت تدبیر از بدنه مدیریتی آموزش و پرورش حذف شوند! تلنگر این‌که در انتصابات آموزش و پرورش لرستان بایستی از نیروهای شایسته و البته همراه دولت تدبیر استفاده شود!
تلنگر این‌که نباید از نیروهای مخالف دولت تدبیر در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده شود!

در حال حاضر مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، گودرز کریمی‌فر است. آذرماه 92 بود که کریمی‌فر به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان منصوب شد.
در انتخابات اسفندماه 94 و اردیبهشت‌ماه 95 که نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی توسط مردم انتخاب شدند اکثر قاطع کرسی‌های استان لرستان در مجلس به اصولگرایان، نئواصولگرایان و اعتدالیون رسید و فقط یک اصلاح‌طلب حزبی، محمد بیرانوندی، به مجلس راه یافت.

در همین چند هفته‌ی گذشته شایع شد که براساس تغییر ترکیب نمایندگان استان در مجلس، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های سلسله و پلدختر تغییر خواهند کرد.
این شایعه پس از تغییر رئیس آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز تقویت شد. برخی اعتقاد دارند برمعیار تغییر ترکیب نمایندگان در مجلس، رویکرد رفتار چیدمانی‌ـ مدیریتی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به سوی تعادل‌گرایی تعاملی با نمایندگان اصولگرا، اعتدالی و نئواصولگرا در استان پیش خواهد رفت.

به نظر می‌رسد بخشی از بیانیه‌ی نشست اصلاح‌طلبان دلفان که درباره‌ی آموزش و پرورش بود در واکنش به همین شایعات و همین تحلیل‌ها در این نشست، قرائت شد.
نشست اصلاح‌طلبان دلفان با هدف تقویت انسجام بین اصلاح‌طلبان با میزبانی احزاب همبستگی و مردم‌سالاری، بعدازظهر پنجشنبه 18 شهریورماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان برگزار شد.

برخی کنش‌گران دلفان هم در این نشست به علت تداوم اختلافات انتخاباتی مجلس، شرکت نکردند اما برگزارکنندگان، این نشست را یک «آغاز» برای وحدت‌گرایی و انسجام‌بخشی بین اصلاح‌طلبان در چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌دانند و امید دارند سایر شهرستان‌های استان نیز آرام آرام به استقبال چنین نشست‌های وحدت‌بخشی بروند. 
فرماندار اعتدال‌گرا و آرام دلفان، «جعفر طولابی» نیز در «نشست دلفان» شرکت جست.

همراه کانال خبری چکیده خبر باشید!

https://telegram.me/chekidekhabar