سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
یادگار انقلاب
انقلاب اسلامی
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :34
کل بازدید :122487
تعداد کل یاد داشت ها : 134
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 11:24 ص
درباره
استاد ربیع صادقی[0]

کارشناس ارشدعلوم قرآن و حدیث تدبیر,عدالت,آزادی را سرلوحه خویش قرار داده ام با خدای متعال عهد بسته ام در راه خدمت به ملت ایران اسلامی شهیدوار جان خویش را در طبق اخلاص بگزارم و بگویم خدایا تو شاهد باش.
ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
امکانات دیگر
استاد ربیع صادقی

نخستین بیانیه سیاسى امام خمینى(س)

نویسنده :ربیع صادقی
تاریخ:جمعه 22 اردیبهشت 1391-09:37 ب.ظ

 

مطالعه اولین اعلامیه سیاسى حضرت امام خمینى از جنبه آشنایى با سیر مبارزات ایشان حائز اهمیت است. این اعلامیه یکسال پس از نگارش اثر گرانقدر عقیدتى و سیاسى امام خمینى یعنى کتاب کشف الاسرار نوشته شده است. نسخه خطى بیانیه مزبور در کتابخانه وزیرى شهرستان یزد نگهدارى مى‏شود. شرح چگونگى درج و نگهدارى این بیانیه را در کتابخانه وزیرى از زبان آقاى انتظارى مدیر محترم کتابخانه وزیرى پى مى‏گیریم:

بسمه تعالى از جمله ابتکارات مرحوم حجة‏الاسلام وزیرى، موسس کتابخانه وزیرى یزد، تهیه و جمع آورى خط و عکس علماى اعلام بوده که از زمانهاى پیش دفترى را بدین منظور تهیه کرده و همه جا آنرا با خود مى‏بردند و خدمت هر یک از مراجع تقلید و بزرگان علم که مى‏رسیدند درخواست مى‏کردند تا شرحى در این دفتر یادداشت کنند و عکس خود را کنار آن الصاق نمایند. از جمله کسانى که مرحوم وزیرى در سال 1363 هجرى قمرى مطابق با 1323 هجرى شمسى به زیارتشان نائل شدند، رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران حضرت امام خمینى رضوان الله تعالى علیه بوده اند. این ملاقات در یازدهم جمادى الاولى سال 1363 هجرى قمرى در قم اتفاق افتاده و بنا به درخواست مرحوم وزیرى حضرت امام شرح مبسوطى در سه صفحه پیرامون قیام و انقلاب در آن دفتر مرقوم فرموده اند. این نوشته نخستین بیانیه سیاسى امام خمینى (س) است که تاکنون مکشوف شده است، و نیز نشان دهنده روح بزرگ و اهداف عالیه حضرت امام، و بیانگر آن است که چگونه این رادمرد در آن خفقان ستم شاهى با کمال جرات و شهامت همگان را به قیام و وحدت فرا مى‏خواندند.

این دفتر سالها در منزل مرحوم حجة الاسلام وزیرى نگهدارى مى‏شده و ایشان به هر کجا که سفر مى‏کردند آن را با خود مى‏بردند و دوباره به منزل بازمى گرداندند و هر وقت‏خواص به یزد مسافرت مى‏کردند از این دفتر هم بازدید مى‏نمودند.

هنگام تالیف کتاب بررسى و تحلیلى از نهضت امام خمینى، در سال 1355 حضرت امام در نجف اشرف اشاره فرمودند که در سالهاى بسیار قدیم شرحى در دفتر آقاى وزیرى یزدى نوشته اند. گویا به دنبال این اشارت حضرت امام، شخصى به یزد آمده و گفت مى‏خواهم خطى را که حضرت آیة الله خمینى در دفتر آقاى وزیرى نوشته‏اند ببینم. بنده چون ایشان را نمى‏شناختم و ضمنا معرفى نامه‏اى هم با خود نیاورده بود، گفتم این دفتر در کتابخانه نیست، او هم رفت. پس از مدتى جناب آقاى ناطق نورى که اکنون ریاست مجلس شوراى اسلامى را عهده دار هستند در مسیر مسافرت به رفسنجان، به یزد تشریف آوردند و از بنده رونوشت‏خط حضرت امام را درخواست نمودند. حقیر، ایشان را به منزل مرحوم حجة الاسلام وزیرى بردم. اتفاقا آقاى وزیرى در اثر کسالت‏بسترى بودند. دفتر را آوردم و تمام آنرا آقاى ناطق نورى ملاحظه نمودند، سپس از روى خط امام دیکته کردم و ایشان هم یادداشت نمودند و تشریف بردند. بعد از مدتى حضرت آیة الله شهید مطهرى نامه‏اى مرقوم فرمودند که: "این نوشته فایده‏اى ندارد فتوکپى خط حضرت امام مورد نیاز است". بنده هم با وعده قبلى دفتر را ساعت 11 شب به منزل یکى از دوستان که دستگاه فتوکپى داشت‏بردم و چند دوره فتوکپى تهیه کردم و فردا صبح آنرا خدمت آیة الله مطهرى فرستادم. بعدها این دستخط در روزنامه‏اى چاپ شد، و از آن زمان به بعد نیز بارها تکثیر و انتشار یافته است. در خود یزد هم چندین بار آنرا منتشر کردند. حتى بعضى از جوانان آن را به همراه اعلامیه هایى در افشاى جنایتهاى خاندان پهلوى چاپ و منتشر مى‏کردند.

بعد از پیروزى انقلاب اسلامى، حضرت حجة‏الاسلام و المسلمین آقاى حاج سید احمد خمینى توسط حجة الاسلام حاج شیخ محمد على صدوقى - نماینده وقت مجلس شوراى اسلامى - فتوکپى دستخط مبارک امام را درخواست کردند. یک هفته پس از ارسال این سند تاریخى، تصویر آن بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و گوینده اعلام کرد که این دستخط مبارک هم اکنون در یکى از کتابخانه‏هاى یزد نگهدارى مى‏شود. در سال 1361 صحیفه نور نیز آن را چاپ نمود.

در سال 1369 عده‏اى از سازمان صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران به یزد آمدند و از دستخط امام فیلمبردارى کردند و بنده هم توضیحاتى دادم که چند روز بعد شبکه سراسرى پخش کرد و اتفاقا خیلى بجا و جالب بود، زیرا بعد از پخش این برنامه مرتب از یزد و شهرستانها به کتابخانه تلفن مى‏شد و سئوال مى‏کردند الان دفتر کجا است؟ آیا مى‏شود آنرا مطالعه کرد؟ آیا مى‏توان فتوکپى آنرا تهیه نمود؟ چه موقع امام به یزد تشریف آورده اند؟ بنده جواب مى‏دادم این دستخط تاریخى حضرت امام در جلد اول کتاب صحیفه نور چاپ شده و شما به راحتى مى‏توانید آن را از کتابخانه‏ها تهیه کنید. هم چنین توضیح مى‏دادم که حضرت امام خمینى (س) به یزد تشریف نیاورده‏اند بلکه مرحوم وزیرى در قم به خدمت‏حضرت امام مشرف شده و به شرحى که گذشت آن را از حضرت امام تقاضا نمودند.

گفتنى است که در این دفتر علاوه بر خط و عکس حضرت امام خمینى، خط و عکس بسیارى از مراجع تقلید و علماء و دانشمندان وجود دارد که براى نمونه مى‏توان اسامى زیر را برشمرد:

آیات عظام و مراجع عالیمقام: سید محمد کاظم طباطبائى یزدى (صاحب عروة الوثقى) ، حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى موسس حوزه علمیه قم، حاج آقا حسین بروجردى، سید عبدالهادى شیرازى، سید ابوالقاسم الخوئى، سید عبدالهادى شیرازى، سید ابوالحسن اصفهانى، سید جمال الدین اسد آبادى، سید محسن حکیم، شیخ عبدالحسین امینى، حاج سید احمد خوانسارى، حاج سید محمدرضا گلپایگانى، سید محمد هادى میلانى، سید شهاب الدین مرعشى نجفى، حاج آقا بزرگ تهرانى، شهید صدوقى، شهید دستغیب، خاتمى اردکانى، فقیه خراسانى و.




      

سردار سرلشکر محمد علی جعفری در حاشیه جلسه قرارگاه تحول و تعالی سپاه در واکنش به سخنان اخیر برخی از مسوولین اظهار داشت: برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود و می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم؛ چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند.

وی افزود:‌ این اولین آثار زیر سؤال بردن عزت نظام و شور و شعور جامعه انقلابی و ملت مقاوم ما است که در اوج قدرت باید بر اساس این دیدگاه، رفتار خود را با عمل دشمن تنظیم کنیم!! و به تعبیری صریح‌تر این یعنی آغاز فرسایش استقلال و عزت نظام اسلامی و انقلابی ایران.

سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه تعالیم اهل بیت علیهم السلام و منش سیاسی حضرت امام (ره) به ما می‌آموزد باید آزاد، مستقل و قدرتمند، به دستاورد آینده انقلاب، یعنی تمدن اسلامی بیاندیشیم و در مقابل نفوذ و اراده ی دشمنان مستحکم و پایدار ایستادگی کنیم، گفت: کسانی که می‌خواهند با این سخنان مغایر با اصول انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روزنه‌های جدیدی را برای نفوذ بیگانگان در کشور بگشایند، بدانند هرگز اجازه رشد و پیاده‌سازی چنین تفکری را نخواهیم داد.

وی همچنین پیرامون سخنانی که تضعیف شورای نگهبان را به دنبال دارد، گفت: اینگونه گویش‌ها که در آن تضعیف ارکام مؤثر انقلاب مثل شورای نگهبان را در پی دارد، خدشه به وحدت ملی و شعار برگزیده سال یعنی همدلی و همزبانی است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیر جناحی اعضای آن، فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند، باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند.

سرلشکر جعفری با اشاره به سفارش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهار نظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب‌الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی خود عدول می‌کند» اظهار داشت: به مسوولان محترم نظام توصیه می‌کنیم این سفارش حضرت امام (ره) را مشی خود قرار داده و اجازه ندهند برای جلب رضایت نسبی نظام سلطه و شیطان بزرگ، باورها و ارزش های انقلابی جامعه زیر سوال برده شود.

وی در پایان تأکید کرد: سپاه پاسداران در کنار مردم غیور و با ایمان ایران اسلامی محکم ایستاده است و به برکت این ایستادگی و همدلی و همزبانی، اجازه نفوذ سلطه گران را در هیچ عرصه ای به یاری خدای بزرگ نخواهیم داد.



      

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه مجلس آینده متعلق به «یک حزب و جناح» نخواهد بود، گفت که «همه از نظر دولت برابرند» و هیاتهای اجرایی انتخابات یک جناح سیاسی را تایید صلاحیت و یک جناح دیگر را رد صلاحیت نخواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسن روحانی، روز چهارشنبه، 28 مرداد، در نشست مشترک هیات دولت و استانداران تصریح کرد: «مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ این گونه نیست.» 

وی تاکید کرد که همه گروه‌ها و «دسته جات سیاسی» قانونی مورد احترام هستند و هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس «یاس» کند. 
آقای روحانی گفت: «ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند.» 

وی اضافه کرد: «مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند، بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟.» 

آقای روحانی همچنین با اشاره انتخابات پیش روی مجلس خبرگان گفت که اگر کسی تفکر دیگری غیر از این داشته باشد که «تصمیم گیر برای این کشور ملت ایران هستند... تیشه بر ریشه جمهوری اسلامی زده است.» 




      

ربیع صادقی باتوکل برذات پاک باری تعالی مردم خوب وفهیم سلسله ودلفان در اسفند امسال نشان خواهند داد که انسانی توانمندوفعال درعرصه ی خدمت رسانی به مردم به خانه ی ملت بفرستند..
 اگر مردم همت کنندوبه دلالان انتخاباتی نه بگویندودرفضایی آرام وبه دورازغوغاسالاری خودباشناخت فردموردنظرراانتخاب کنندشاهدشکوفایی عرصه های فرهنگی واقتصادی دراین حوزه محروم سلسله ودلفان خواهیم بود. دراین دورازانتخابات فرهنگیان واساتیدحضورپیداکرده اند.زیرادانشجو یان ودانش آموزان ومعلمین و اساتیدمرجعیت اجتماعی دارند و نگاه مردم به قشرفهیم دانشگاهی بوده و هست و این جایگاه را ما باید برای این عزیزان همچنان حفظ کنیم واین اعتمادراازدست ندهیم . مسوولیت امروز شما جوانان و دانش آموزان ودانشجویان حفظ واستمرار انقلاب، توسعه سازندگی و پیشرفت این دوشهرستان محروم است .
اگرفضای سرد امنیتی که بر انتخابات این دوره  حاکم شوددرمردم این احساس را به وجود می آوردکه حضوردرپای صندوق های رای مهم نیست .درصورتی که هریک رای مردم تیری زهرآگین درچشم دشمنان این نظام خواهدبود.پذیرفته نیست خدای نخواسته دنبال فضایی باشیم که دوستداران این نظام ومردم که ولی نعمتان این انقلاب هستنددچاررعب ونگرانی باشند.ماباید جهت گیری انتخابات را در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه کنیم.و جز این سمت و سویی دیگررانبینیم .و متاسفانه به خاطر برخی تنگ نظری ها فضایی را برکاندیداتورهاتنگ و  تحمیل نکنیم.مگر می شود از حضورپرشورمردم درانتخات سخن نگوییم؟  هفتم اسفند نیز نقطه ارزشمند سیاسی حماسه ای است که در قبل ازآن  حماسه ارزشمند دیگری در 24 خرداد رقم خورد و انشاالله در7اسفند94مردم حماسه ای به یادماندنی به جای خواهیم گذاشت که بیش ازهرچیزشکوهمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاس صهیونیست های مستکبروشادشدن قلب رهبرمحبوبمان وملت عزیزمان به دنبال خواهدداشت. دراین روز  سهم ارزشمند و اصلی جوانان برومنداین منطقه به منصه ی ظهورخواهدنشت من از جوانان عاجزانه درخواست میکنم نسبت به سرنوشت آینده ی خودبی تفاوت نباشندوانشاالله پایان شب سیه سپیداست .جوانان همیشه تاریخ حماسه سازبوده انداین بارنیزماننددوم خرداد76و24خرداد94 هفتم اسفدرارقم بزنیم باتشکرربیع صادقی




      

نعیمی با بیان این که پس از امضای مقامات مربوطه با تغییر کاربری و جا به جایی دولت آن‌ها دچار مشکل شدند، افزود: تاکنون شکایتی در این راستا صورت نگرفته است زیرا کسانی پشت کار بودند که اهالی محل نمی‌توانستند به دلیل تهدیداتی که از سوی عده ای در مورد آن‌ها انجام شده بود، شکایت کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس از حضور و نفوذ بستگان یکی از نمایندگان مجلس نامبرد که با واکنش مجری برنامه روبرو شد زیرا هنوز به صورت قضایی این موضوع تایید نشده است. 

رئیسی در ادامه این گفتگو و در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که در رابطه با موضوع زمین خواری تنها بحث منطقه حیران مطرح نیست و ما در حال حاضر در دماوند، تهران و بخش‌های مختلف دیگر نیز شاهد این گونه اقدامات هستیم، گفت: هشدار مقام معظم رهبری در اواخر اسفند ماه سال گذشته حجت را بر همه مسئولین تمام کرد لذا باید از موضع قانونی با متخلفین برخورد شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه تجاوز به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرمجاز حتماً جرم تلقی می‌شود، تصریح کرد: گاهی شورای یک روستا، یک شهر یا فرماندار و یا یک مسئول، مجوزی برای احداث یک بنا و تغییر کاربری می‌دهد اما بعد از مدتی که موضوع پیگیری می‌شود مشخص می‌شود که مقام غیر مسئولی که به موجب قانون هیچ مسئولیتی نداشته اقدام به صدور مجوز کرده که ما در این رابطه معتقدیم اولاً افراد نباید تخلف کنند اما اگر تخلفی صورت گرفت سازمان‌ها و مسئولین در این رابطه مسئولیت دارند.

رئیسی تصریح کرد: به موجب قانون اگر این نیروها کم باشند نیروی انتظامی موظف است به محض اعلام نیاز سازمان مربوطه نیرو در اختیار آن‌ها جهت برخورد با متخلفین قرار دهد، اما اگر همه این کارها شد ولی اقدامات نتیجه بخش نبود، این جا نوبت اعلام به دستگاه قضایی است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: در مورد منطقه حیران با داستان آستارا و دادستان اردبیل صحبت کردم، این برادران در صحنه حضور پیدا کردند و خودشان قضیه را بررسی کردند و در حال حاضر مشغول بررسی و رسیدگی به پرونده‌ها هستند و بنده نیز در صحبتی که با آن‌ها داشتم عنوان کردم که به صورت قاطع با متخلفین برخورد شود.

وی با تاکید بر این که جای هیچ گونه اغماض با افراد زمین خوار و افراد متجاوز نسبت به قانون نیست، ادامه داد: فرد دیگری هم که باید با او برخورد شود آن دسته از مسئولینی هستند که در این رابطه تقصیر کردند، بنای ما این است که در هر پرونده زمین خواری علاوه بر برخورد با زمین خواران با مسئولین مقصر در این رابطه نیز برخورد شود.

محمدی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی در ادامه این بحث با تاکید بر این که ما باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، گفت: اجرای طرح کاداستر که حدود مالکیت اشخاص را تعیین می‌کنند و انجام وظایف سازمان می‌تواند در این حوزه بسیار اثر بخش باشد که ما از این موضوعات غفلت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص برای دستگاه های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و ..... تکالیفی مشخص شده که آخرین حلقه ورود نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به تخلف صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس وظیفه نظارتی خود را در این رابطه انجام داده و بعضاً مواردی داریم بررسی و به دستگاه قضایی اعلام کرده است، گفت: علی رغم این موضوع وظیفه نظارتی مجلس منوط به طرح شکایت و ارسال گزارش است.

نون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: در این قانون برای کسانی که به عرصه های طبیعی همانند باغستان‌ها، جنگل‌ها و کوه های تجاوز می‌کنند مجازات‌هایی تعیین شده اما به نظر بنده امروز می‌بایست یک بازنگری در مجازات‌ها که از یک ماه تا یک سال حبس به علاوه برگشت به حال سابق و رفع تصرف پیش بینی شده صورت گیرد.

محمدی تاکید کرد: ما معتقدیم که باید به این جرم به عنوان جرمی علیه حقوق بشر نگاه شود.

نایب رئیس اصل 90 مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: اظهارات نماینده آستارا معطوف به این موضوع است که ما یک جا تصرف منابع طبیعی و مراتع را داریم و یک جا تغییر کاربری اراضی زراعی را داریم که این دو مقوله جدای از هم هستند و اظهارات آقای نعیمی این است که با اعمال نفوذ کاربری‌ها تغییر پیدا کرده است که نمی‌بایست این تغییر صورت می‌گرفته است.

وی با تاکید بر این که مراتع ملی و منابع ملی متعلق به نسل‌های آینده است تاکید کرد ما باید به این توجه داشته باشیم هر دستگاه متولی که تکلیفی بر عهده اوست بایستی وظیفه خود را به درستی انجام دهد و ما باید با علت‌ها برخورد کنیم نه با معلول چرا که در غیر این صورت مشکل همچنان حل نشده باقی خواهد ماند لذا باید منافذی که باعث ورود و نفوذ افراد سودجو می‌شود را مسدود کنیم.

نعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس نیز در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با زمین خواری صورت گرفته در منطقه حیران گفت: جای تأسف است که این تخلفات از تغییر عده ای مسئولین استان مجاور و چشم پوشی و همراهی مسئولین وقت شهرستان آستارا صورت گرفته و متخلفین نیز سود کلانی به جیب زدند.

وی اظهار داشت: 3 روستای مد نظر در منطقه حیران نباید تجمیع می‌شدند و می‌بایست برای هر روستا یک طرح هادی ایجاد می‌کردند، با اتصال 3 روستا به یکدیگر و 160 هکتاری که در غالب طرح هادی قرار گرفت قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و افراد ذی‌نفوذ در صدد آن برآمدند تا 100 هکتار دیگر نیز به این اراضی اضافه کنند که مراحل را طی کردند و مدارک را به امضای مقامات مسئول محلی نیز رساندند ولی در دولت فعلی گیر کردند و زمانی که آمدند امضای فرماندار را بگیرند فرماندار نسبت به قضیه مشکوک شد و جلوی این 100 هکتار را گرفت که لازم است تاکید کنم این 100 هکتار خارج از محدود طرح هادی است

نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد: بحث ما این است که 100 هکتاری که مد نظر ما قرار دارد جزو کاربری زراعی است اما متخلفین اراضی زراعی را با قیمت نازلی خریداری کردند و با استفاده از نفوذشان در آن جا ساخت و ساز کردند بدون این که مجوز پروانه اخذ کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هیچ گونه مجوزی توسط این افراد اخذ نشده است گفت: یک سری پروانه‌ها صادر شده بدون این که از مراجع ذی‌صلاح استعلام شود و این پروانه‌ها را مسئولین وقت با نفوذی که داشتند صادر کردند.

در بخش دیگری از این برنامه بهزاد انگورج معاون امور جنگل‌های کشور نیز در این رابطه اظهار داشت: اساساً محدوده ای که مورد ساخت و ساز قرار گرفته محدوده مسکونی و اراضی زراعی بوده و تغییر کاربری صورت گرفته به موجب مصوبات مربوط به طرح هادی بوده است.

وی درباره این که چرا تخریبی صورت نگرفته است گفت: تخریب‌هایی که مرتبط با منابع طبیعی افراد مد نظر قرار می‌دهیم اما در این مورد تجاوزی به محدوده منابع طبیعی نداشتیم.

در منطقه حیران تجاوزی به منابع طبیعی صورت نگرفته است 

معاون امور جنگل‌های کشور تصریح کرد: این اراضی جزو منابع طبیعی نیست بله جزو اراضی زراعی است و ما در مجموع در ارتباط با گردنه حیران تنها یک موافقت را در رابطه با تله کابین داشتیم و مابقی اراضی که تغییر کاربری پیدا کرده در حوزه اراضی زراعی است و ما مجموعاً در محدوده حیران، تجاوزی که منابع طبیعی شده باشد را عملاً ندیدیم.
فارس



      

دهنده.

•انواع ارزشیابی تشخیصی، تکوینی و مجموعی.

•مباحث جلسه اول درس و ... 

علاقه‌مندان جهت تهیه این نرم افزار می‌توانند هزینه آن به مبلغ 90000 ریال (نود هزار ریال) را به حساب شماره 2172343501007 نزد بانک ملی شعبه شهداء قم به نام «درآمدهای اختصاصی دانشگاه معارف اسلامی» واریز نمایند و اطلاعات ذیل شامل: نام و نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه ، کد 5/70 ( کد مربوط به نرم افزار روش تدریس) و آدرس دقیق با کد پستی  خود را به صورت خوانا در برگه A5  دیگری نوشته و به همراه فیش بانکی به شماره 32920061-025 فکس نمایند. 

 برای دریافت اطلاعات نرم‌افزار‌های دیگر می‌توانید با شماره 32905130-025 تماس حاصل نموده و یا با آدرس زیر مکاتبه نمایند: قم، ابتدای بلوارامین، بلوارجمهوری اسلامی، نبش کوچه 4، دانشگاه معارف اسلامی، واحد تکنولوژی آموزشی. صندوق پستی: 6173-37155  کدپستی: 3716685975 فکس: 32920061-025 سایت: www.maaref.ac.ir؛ رایانامه: Info@Maaref.ac.ir 

 

 





      

اینجانب ضمن سپاس مجدد از الطاف نهان و آشکار حضرت حق تعالی جلت عظمته، به پیروی ازملت عظیم الشأن و با معرفت به مقام و مرتبت یاور صمیمی امام و شخصیت برجسته ی نظامجمهوری اسلامی و بازوی توانا و زبان گویای آن، جناب آقای هاشمی رفسنجانی دامتتأییداته رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

 




      

شخصیتی که پرونده ی تلاش در راه خدا ومجاهدتش برای حاکمیت دین و اعلاء کلمه‌ی اسلام حتی پیش از نخستین روزهای شروع نهضتآغازشده و سرگذشت رنج ها و سختی ها و فعالیت های کم نظیر را در خود گنجانیده است،چهره ی موجهی که به برکت حرکت در صراط مستقیم انقلاب، همواره امین امام و محبوب امتبوده و انشاءالله از این پس نیز خواهد بود.




      

مقام‌ معظم‌ رهبری د‌ ر تمجید از آقای‌ هاشمی‌رفسنجانی‌  فرمودند: اینجانب‌ از سال‌ 1336 تاکنون‌ ایشان‌ را از نزدیک‌ می‌شناسم‌ و در صحنه‌های‌ مختلف‌ یا یکدیگر همکار و همفکر بوده‌ایم‌ یک‌آزمایش‌ چهل‌ ساله‌ برای‌ ایجاد اعتماد در انسانی‌ کافی‌ است‌. و من‌ در همه‌ این‌مدت‌ ایشان‌ را در راه‌ خدا و حقیقت‌ و اعلای‌ کلمه‌ دین‌ و پیشبرد اهداف‌ اسلامی‌مشاهده‌ کرده‌ام‌.

 




      

بسمه تعالی ربیع صادقی :عنوان سال همدلی وهم زبانی ازطرف مقام معظم رهبری دام ظله درسال 94براساس اهدافی کارشناسی شده صورت گرفته است .یکی ازاین اهداف ایجادوحدت وهم بستگی دربین آحادملت وسیاسیون ونخبگان جامعه باتوجه به کدورت هایی که درفتنه ی 88درخانواده ی ;عظیم جمهوری اسلامی ایران به وجودآمدمی باشد.وامادوستان دلفانی مادرشبکه های اجتماعی که برای تبادل افکاردرقالب هم دلی وهم زبانی تشکیل داده اند ضمن تشکروقدردانی اززحمات این دوستان بایدعرض کنم :اولاعده ای بانیات ازپیش تعیین شده دچارتوهم بردانتخاباتی پیش روشده اندواز;هول حلیم می خواهندتوی دیگ بیافتندودرقالب دلسوزان دلفان هیاهوی سخت به راه انداخته اند.واین شبکه های اجتماعی که باهماهنگی چندین نفرهم فکروهم باندکه درشب نشینی های محلی انجام میگیردتشکیل ومی خواهندباتحریک کردن افکارعمومی خودرامدافع دلفان ودلفانی قراردهندزهی خیال محال وزهی تصورباطل .هنوزچیزی نشده دادوفریادمی زنندآقابریدکناررای نداریدمی خواهیددلفان رانابودکنبدوازاین قبیل اراجیف .عده ای هم می گویندرشته های علو اسلامی وقرآنی به سیاست چه؟غافل ازاینکه تمام علوم ودانش هاازاین کتاب شریف نشات گرفته است .وغافل ازاینکه قرآن درباره اخلاق سیاست آیات متعددبامضامین والای سیاسی دارد.وعده ای متاسفانه خودکم بین معلم رافاقدرزومه ی کاری برای نماینده ی مجلس شدن میدانندغافل ازاینکه تمام مدیران جامعه مامعلم هستند.واین مدیریت های که بعضامیگیرندبه دلیل لیاقت وشایستگی نیست بلکه باندبازی وچاپلوسی ووو.....است ثانیا هم اصولگرایان وهم اصلاح طلبان به قول یکی ازدوستان بازوان این نظام هستنددراین شبکه اجتماعی خط ونشان برای همدیگرمی کشندومعاندین نظام وخارج نشینان ماننداشکوری لاییک وامثالهم که مرتدهستندرااصلاح طلب معرفی می کنندوآن ملحدین رابااصلاح طلبان کشورمان که مطیع امررهبرهستندیکی مدانندوبایک چوب می رانند.آیااین کارمرضای رهبری است ؟.دربحث مقلدبودن همچنین انگ میزنیم .مابایددلسوزان این شهرستان که کم هم نیستندراواردعرصه ی خدمت کنیم وآنهاراکمک نماییم وراه رابرایشان هموارکنیم.وسعی کنیم موکراسی ومردم سالاری رابه آیندگان نشان دهیم .نه اینکه استبدادوکدخدامنشی بشینیم عده ای راکه بامانیستندکناربزنیم وهمان شیوه ای که محمدرضاشاه پهلوی می کردرادرجامعه ترویج کنیم .این کارخلاف تعالیم دموکراسی ومردم سالاری است اگرعده ای خارج ازدلفان این کارراانجام داده اندغاصب رای مردم هستند.مردم بایدقدرت آزادانه ی انتخاب ازتعدادکاندیداهاباسلایق گوناگون رابیابند چیزی که امام خمینی (ره )ومقام معظم رهبری معتقدند قران کریم می فرماید:(این تذهبون).انشاالله تمام سلاییق شایسته واردعرصه ی مهم بشوندومردم راآزادبگذاریم که اصلح راانتخاب کنند.والبته سایت های محلی جناحی وخطی برخوردنکنندوترتیب مناظره های صحیح درسالن های اجتماعات داده شودوبرنامه های معقول ارایه گردد.وازدروغگویی; ودادن وعده های دروغین به شدت پرهیزگردد.واگرکسانی دروغ گفتندآن رابه مردم آگاهی بخشد کنند.خداوندبه همه ی راستگویان توفیق عنایت فرماید.ربیع صادقی

 

+ نوشته شده



      
   1   2      >